Wednesday, October 26, 2011

Ceritera Hari Ini .....Cuti-cuti Deepavali 2011

Pagi-pagi bangun, kemas rumah dan betulkan sinki. Siap dengan pertolongan anakku Bangah. Pergi ke Tesco Seremban Jaya baru buka. Window shopping dan beli benda yang perlu je. Orang terlalu ramai...kuak orang baru nampak jalan. Hujan2 pun orang keluar jugak habiskan masa. Paling best dapat beli dapur sebab dapur lama dah rosak. Susah nak masak. Puas hati dapat beli dapur tu walaupun terkecil sedikit saiznya dari dapur yang dulu but ok.

Petang lepas Asar,,,,jalan-jalan keluar lagi. Cari kedai elektrik.Banyak pulak kedai tutup...hai kedai cina pun tutup cuti Deepavali ni. At last jumpa kedai kat Jalan Rahang. Survey TV sebab dah tak menyala lagi. Berkenan dengan satu TV jenama Sony. Boleh akses internet lagi. Hargapun kompetitif  RM1699. Masih dalam bajet lagi. So belilah... tapi lepas beli macam rasa duit dah tinggal sikit pulak. Sebab dalam kepala banyak lagi nak dibeli dan dibuat. Tapi tak apa, memuaskan hati orang itu yang penting dan buat orang gembira itu dah kira dapat pahala.

Malam, bungkus hadiah...nak bawak masa Program Semarak Jalinan Alam dengan SK Sungai Leman nanti, Siap senang hati... makan-makan alas perut yang lapar.. sekeping roti capati dan segelas Ovaltine kosong. Dah cukup untuk orang yang berdiet ni.

Lepas ni nak tidur dah....letih dan mengantuk. Oklah....bye Selamat malam....

No comments:

Post a Comment